Sommerferie – strikk og shopping

Da var jeg hjemme etter ca 615 mil i bilen. Vi har kjørt fra Grenland til Nordkapp og tilbake.
En helt fantastisk tur. Jeg skal plage dere med bilder fra turen senere. Men i dag blir det bare en liten oppdatering på feriestrikken og litt shopping.

Siden jeg fort blir bilsyk, måtte jeg prøve meg litt frem på det med strikking i bil.
Det fungerte så lenge jeg strikket noe veldig enkelt. Så det ble 5 par sokker i Järbo Raggi.
Ett til meg selv og to er allerede solgt.
De andre finner dere på www.Buri.no etterhvert.

Jeg klarte også å få strikket to par votter i Nanuk.

Så begynte jeg på en vinhøne og en LSD. Men de ble dessverre ikke ferdige. Så det må vel være mine ferie-UFO’er.

Så shopping. Jeg kjøpte ikke så veldig mye garn på turen. Det ble litt Järbo Raggi og litt annet smått og godt.
Men ikke noen mengder. Det skal jo brukes opp også.

Jeg falt for en kit på ett sitteunderlag. Så det ble kjøpt i Molde. (Og jeg har begynt litt på det i kveld.)
Er ikke dette en søt ugle da? 

Og litt oppskrifter er alltid kjekt å ha.

Jeg samler også litt på kniver, så en samekniv måtte det jo bare bli.
Dette er ikke av de store akkurat. Ble kjøpt i Kvænangen.  







 

 

2 kommentarer
    1. Å strikke i bil er tingen, men enig med deg, det må være noe enkelt som en gjør uten å se for mye på. Fine ting og sikkert en fin tur, vi kjørte deler av samme tur i sommer

    2. Digger sokkene du har strikket! Jeg liker også å strikke i bilen, men som du må jeg ha noe enkelt slik at jeg kan se fremover når jeg jobber. Ellers blir jeg bilsyk.
      Blir kjekt å se resten av prosjektene dine ferdig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg