Aktiv helg

Denne helgen hadde jeg planer om å bare rote rundt dørene her hjemme, men sånn ble det ikke.
Men jeg er ikke akkurat lei meg for det.  :O)

LØRDAG

Jeg fikk gjort litt fornuftig som klesvask og gulvvask.
Men så fikk jeg en tlf. “Skal vi stikke på Vårmarknad” i Seljord? KLART vi skal! 

Så satte vi oss i bilen. Og jeg fikk min først kaffe….*kremt* med MYE sjokolade i.
Slettes ikke så værst. Så kanskje jeg blir voksen og liker kaffe en gang jeg også?

Lykketrollet og jeg dura opp og hadde en stopp på Atelier Aase først.
Noen nye mønster og ett par garnnøster ble med oss hjem.
Og etter en kjapp lunsj i bilen utefor Meny, bar det opp til messa.

Den har vokst siden jeg var der sist ja.

Det var mange flotte veteranbiler der. Og vi brukte litt tid på å se på dem.

Så tok vi en runde for å se hva som var til salgs i alle bodene.
Det var nok MANGE kjellere, loft, garasjer og låver som var tømt, og skrotet tatt med på messe.

Her var det en kar det ikke var enkelt å få kreditt hos…..

Ikke var det så lønnsomt heller…..

Her fant Lykketrollet en rokk som var satt feil sammen. Men det fikset hun.
Vi kunne har fått den for 200,-

Hva med noe “nytt” til bilen?

I år var det også noen utstillere inne, men det var langt fra fullt der.

Sildakongen var på plass, men var nå mer opptatt av biler enn sild.

Lykketrollet kikka på “ny” bil.

En skikkelig flott bobil fant vi også. Noe for tyske turister?

På vei ut, fant Lykketrollet en søt ku.

Og noen kule sykler var det også der.

Om vi handlet mye? Nææææ……  140 g hjemmespunnet garn på hver av oss. Litt lakris til turen hjem og saltpølse.
Så bilen var vel ikke akkurat fullasta. Men gøy hadde vi uansett! Og værgudene var snille med oss også.
Regnet kom ikke før vi var i bilen på vei hjem.

SØNDAG

I dag dro jeg ut på gården og grunna spisestolene vi skal ha opp i Isocampen. På tide å komme i gang med å friske opp møblene litt. Det er ikke SÅ lenge til august.

Når jeg er nesten ferdig kommer det tikkende inn en SMS……Klar for topptur?
Hmmm….ja, hvorfor ikke?
Og jeg valgte topp denne gangen. Det ble Storefjell.

Så vi pakka inn hundene og oss selv i bilen og dro på tur. Lett overskya, vindstille og rundt 15 grader.
Ikke ille for en topp-tur det. Selv om vi selvsagt hadde kledd oss litt for godt.

Først fikk “ungane” leke seg litt på plenen ved hytta til foreldrene mine. Den ligger på vei til Storefjell.

Så gikk vi ned til vannet. Pappa holder på å bytte ut den gamle plattingen ved sjøboden.
Det ser veldig bra ut!

Og Ronja og Frodo syntes det var på tide med ett bad.

Så gikk turen videre langs sjøen mot Vrangsund og Håøya.

Løypa er godt merket og er den del av Ti-topper’n.

Ett par stigninger er det, og etter den første kommer man til ett koselig vann.

Her poserer vi for fotografen.

Eneste hannkjønn på turen passer på at alle damene henger med.

Etter noe mer stigning, og litt ned og litt mer opp…..var vi på toppen.

Og utsikten var flott da! Selv med litt dis.

Så var det bare å komme seg ned igjen da. Hunder som drar oppover er en ting. Når de drar nedover, og det er bratt og litt glatt. Vel, det er noe helt annet. Men alle kom seg ned uten skader.

Smiiiiiil!

Tusen takk for flotte turer, og utrolig mye moro i helga Lykketrollet!

4 kommentarer
    1. Vel, tusen takk det samme.. vakre bilder igrunn… men
      eh…oki.. modell skal jeg aldri bli uansett.. *ler*
      Skikkelig koselig med slike helger og turer,
      og nå har spareku kommet seg på plass
      så jeg har råd til flere turer..

    2. Jeg er sykt misunnelig! Vi lurte på å ta oss en tur på samme markedet, men så skulle jeg jobbe. Så da ble det ikke noe av det. Men neste år kanskje? Sånne markeder er jo så gøy!!!
      Ser ut til at du hadde ei strålende helg! Og hva er det? Jo det er bra!=D

    3. Så koselig helg dere har hatt da. Min helg ble tilbragt med datter og hest, og enda mere skittentøy…he he Det ordner seg nok snart, skal du se.
      Ser at Lykketrollet har fixet seg sommersveisen sin, sånn som du gjorde. Det blir ikke sommersveis på meg i år, for sist ble jeg klippet altfor kort, og nå “sparer” jeg det litt……….
      Ha en fin uke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg