2010

God nytt år alle sammen! Holder dere nyttårsløftene enda?  :O)

Vi har akkurat kommet oss hjem fra campingvogna. Der hadde vi mellom -10 og -20, så det har vært kjølig ute.
Men vi har hatt det godt og varmt inne da! Og det har vært en del sol om dagene. Det er ikke å forakte!

Jeg rigga meg som vanlig til i strikke-kroken min i vogna. Og Frodo ville også være der.
Han er ett skikkelig kosedyr!

Det første jeg strikka i vogna denne gangen var en lue i pickels-garn fra Lykketrollet.

Siden det var mer garn til overs, ble det til en djevel-lue og smetteskjerf.
Og hvis jeg bare får ånden over meg, er det nok til ett par små votter også.

Frodo bare elsker snø og ville ut hele tiden. Men vi kunne ikke la ham være alene ute.
Det var nemlig en flokk på ca. 70 reinsdyr som holdt til i skogen ikke langt fra campingvognene.
Men det ble da en del turer på ham da.

Vi måtte kaste snøklumper til ham hele tiden. Han synes det er skikkelig gøy å fange dem.
Og han gjør virkelig alt for å få tak i dem også.

Noe for fotball-landslaget? Burde gjøre det bra som keeper?

Jeg fikk strikka ett sjal/skjerf ferdig. Det ligger til blokking nå, så jeg skal sette inn ett nytt bilde når det er klart.

Og så fikk jeg strikket en liten bukse. Jeg bare falt for mønstert.

Her er bildet “hund i soloppgang”

Lager ikke naturen flott kunst?

Om kvelden ble det litt tv-titting da. Men det var ikke alt som var like spennede……

4 kommentarer
    1. Imponert over alt du har fått strikket, fy flate. De turbopinnene, hvor kjøper du de hen??
      Herlige bilder av Frodo, og ja burde nok ringe Drillo, mulig de trenger ny landslagskeeper..
      Ja naturen er vakker, spesielt nå når det er skikkelig “gammeldags” vinter..
      Så ut som om dere har kost dere masse masse ja..
      Ha en fortsatt herlig søndag, i kulden.. brrrrrrrrrr

    2. Hei, og godt nyttår.
      Er det pc`n min det er noe feil med i dag tro? Jeg kan ikke få frem et eneste bilde her inne, og såååå mange som du viser frem. Skal prøve igjen senere, jeg.

    3. Godt nyttår vennen:
      Jeg er døds imponert over alt du har strikket på så kort tid..mistet nesten munn og mæle. Og ikke bare masse, men skikkelig flotte saker også:0)
      Jeg blir aldri lei av å se Frodo i hallingkast hihi, han er bare så skjønn og ikke minst festelig, dessuten gjør han seg fantastisk på bilder.
      Disse bildene du har tatt av naturen burde du sette i sånn serie ramme vet du, sånn som du har fra før av. De var så vakre at de burde vises frem til alle og man blir jo riktig glad av å se på de. Herlig land vi bor i.
      Kos deg masse i kveld da, for i morgen er det vel striskjorta igjen. Stor klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg