Regn og litt strikketørke

Halla! En liten oppdatering.
Det har blitt mindre strikking enn jeg håpet siste uka. Men jeg får skylde på varmen.  :O)
Men hva jeg skal skylde på i dag vet jeg ikke. Siden det stort sett har vært overskyet og bittelitt regn.

Jeg har strikket en babykjole av StrikkeVenn-garnet jeg fikk for juni mnd på Strikkepinnen.com.
Det var ett deilig garn å jobbe med. Det eneste som gjenstår er å hekle noen kanter og å sy på knappene.
Så jeg må enten bli venn med heklenåla, eller så får Lykketrollet trå hjelpende til.

kjole

Det kan godt hende jeg strikker en til av disse etterhvert. Jeg har noe bomullsgarn som jeg tror vil passe godt til en kjole.

Jeg har også trikket en lue av kamel-garn.
lue

Det er ett skikkelig godt garn å strikke med. Og godt og mykt også.

Ellers er jeg i gang med en av oppskriftene på Mysteriestrikk på Strikkepinnen.som.
Det er en grei måte å bruke restegarn på. Men jeg er litt spent på resultatet. Jeg håper jeg kan vise det til dere om ikke alt for lenge.

Jeg jobber med litt planer for neste garnfargingsrunde også. Det må bil noe mørkere garn og noe som gir kule striper.
Håper du er klar for en ny runde etter ferien din Lykketrollet! Og kanskje Itzma blir med også?

Mandag:
Fikk ferdig restegarn-sokkene nå i kveld. Hvem har sagt at sokkene MÅ være helt like?
Må være lov å ha det litt gøy. Jeg burde tredd på noen perler på snorene, men de hadde gjemt seg bort akkurat nå.

restesokker

…..så var det bare å rekke opp litt på kjolen. Ble ikke helt fornøyd med halsen.   :O(

1 kommentar
    1. Sjokk imponert altså… Hekle kanten ble mega bra, du er en racer med heklenålen også.

      Skal få bestilt noe farge jeg også, så er jeg straks klart til ny garnfargerunde.. hadde vært digg om Itzma ville være med også…

      Må se å få kommet i gang med strikkepinnenen jeg ogås.. snart..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg