Påskeuka

Så var en uke med noen deilige feriedager over. Godt det er en dag eller to med fri i mai også.  :O)

Jeg var av dem som måtte jobbe mandag – onsdag, men det gikk fort.
Jeg strikka en babylue av SV Noro-garnet.
norolue

Og siden det var mer garn igjen begynte jeg på en til. Det var ikke nok garn til den, så jeg ble kvitt en rest til.
norolue2
Digger fargene på Noro-garnet. De er bare nydelige!

Og siden jeg var i gang med rester, strikket jeg disse vottene av restegarn.
Vet ikke om dere klarer å se snilen jeg forsøkte meg på, men….
sneglevott
sneglevott2

Når vi kom opp i vogna onsdag kveld, var det to som var ivrige ute og lekte.
cfleker

Og da blir man jo litt trøtt også
cfsover

I en Månedens-farge-runde på Stikkepinnen.com fikk jeg en masse fin, grønn Mor Aase. Jeg kjøpte litt i andre farger og satte i gang med firkanttøfler.
damefirkant

Dette er noe jeg aldri har forsøkt før og plundra litt med å få dem sammen, men det gikk da til slutt.
Så da ble det litt flere tøfler i ymse størrelser….
barnefirkant
babyfirkant
Hmmm… tok vist litt av her……..

Vi kosa oss på stranda med noen gode venner i påsken da…
stranda

…..og inne i vogna når været var dårlig.
guttaslove
Obersever strikkehjørnet mitt bak Frodo i sofaen. Skikkelig greit med karnappvindu i vogna.
Plass til garn og pinner og annet som er kjekt å ha!

Jeg skulle også strikke ett par votter. Noe jeg hadde glemt var å sjekke hvor mye garn som skulle til.
Det viste seg at jeg hadde akkurat nok til EN vott.
digervott
Telyset ved siden av gir en liten formening om størrelsen. Det er over 100g garn i denne votten.
Nå må jeg kjøpe garn til en til. …….de skal toves altså……

Innimellom måtte jeg bare strikke litt sokker også.
opalsokk
rgiasokk

Må bare vise dere til slutt noe som lå i senga mi en kveld jeg skulle legge meg…
fsove

Håper dere har hatt en flott påske og er klare for en ny (men kort!!!) jobbeuke!

Jaggu rakk jeg ikke å tove litt i kveld også. Må stelle litt pent med disse for at de skal få fasongen sin, men her er de rett ut av maskinen. Hønemor ble med, selv om hun ikke rall å få seg øyne før påske. 
tovet

7 kommentarer
    1. WOW , imponert over hva du har klart å få til i påsken, klart en sokk jeg,hihi voldsomt ikke sant.

      Så ut som dere har kost dere skikkelig da, og er bare så deilig når campingvognsesongen starter for fullt…

    2. Jammen har du rukket mye i påsken. Jeg har kun et sjal , noen ruter på teppene mine, og faktisk et par sokker MED DET NYE GARNET!!!! Anbefales, for det er helt nydelig! Så fikk jeg endelig testet pinnene jeg fikk av Lene på forrige strikkecafe!
      Ps: Neste strikkecafe er nå til onsdag, den siste før sommeren!! Vi sees!

    3. Sjokk imponert over alt du har fått strikket i påsken..jeg har ikke strikket halvparten engang:0)
      Deilig med noen dager fri tenker jeg og så håper jeg dere har kosa dere masse masse.
      Jeg kommer på strikkekafe..er det kl.1800 eller 1900? Kommer uansett jeg da…gleder meg.

    4. PD var innom i går med avisa, og det var så morro at dere også ble tatt bilde av!!!!
      Har du kun strikket etpar år?!!! Det skulle man ikke tro!
      jeg prøver å få til et lite salg på nanuk i sommer. Sier selvfølgelig ifra til deg først! 😉
      Ha en fin helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg