Pinsetur – Mandag

Siste dagen på turen vår. Vi hadde bare en ting vi skulle denne dagen. Se på Hadeland glassverk.
Vi hadde kjempevær, men var heldig og fikk parkert i skyggen. Kjekt for en liten voff.

Det var noen store produksjonshaller her, og en masse koselige småbygg. Og alt for mye flott å kunne kjøpe.
Men for all del, gode tilbud også! En krystallpokal som koster 24850,- fikk du til rett over 12000,- Slettes ikke dårlig.



Det var en utstilling av folkedrakter i det ene bygget. Mye lekkert.

Ellers kunne du få kjøpt alt mulig rart her. Selvsagt masse glass. Men også deilig sjokolade, te, kaffe, krydder, honning, kule skilt etc. etc.





Inne i produksjonshallen var det en utstilling av glass fra alle tider.

Og man kunne se arbeidet. Deilig å se andre jobbe, ikke sant?



Det var veldig varmt der inne. Ikke så rart kanskje.

De brukte en masse artige verktøy.

Denne karen hadde jobbet der siden han var 15. 

Han hjalp dem som ville forsøke å blåse sitt eget glass.



Så gikk turen hjemover. Vi var veldig heldige med været, men ikke helt med vannet.  :O)


 

3 kommentarer
    1. Å, så masse flott. De soppene og den røde vasen? skulle jeg gjerne eid!!
      Ellers har dere hatt en fin tur, selv med oversvømmelse ved Mjøsa. Jeg bodde der sist gang det var flom(95) og da lå Vikingeskipet i vannet og fløt(jeg bodde like over brua, med Mjøsa i hagen omtrent)
      Eller har du rukket å strikke litt innimellom også, ser jeg. Jeg kjenner jeg er litt treig for tiden, til håndarbeid……..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg