mai 2015

Maitur del 8 - 17. mai

Siste del av turen vår. Etter å ha fått med oss den kraftigste salutt jeg noen gang har hørt......... og følt. Pakket vi ut i bilen og satte nesa hjemover. På veien stoppet vi ved Jutlamannen. Se...

Maitur del 7

Når vi våknet opp neste morgen var det fortsatt flott, men veldig grått.Noe vi jo hadde fått med oss at "de som sier de har greie på det" meldte.Så de fikk dessverre rett denne gangen. Men vi sl...

Kampdag Brunlanes IL - Re FK 2

I går hadde Brulanes IL fotball sin første hjemmekamppå hjemmebanen sin. Les hva lokalavisa skrev.Det var show hele kvelden. Både på banen og utenfor.Det kræsjet dessverre med en fortballturnerin...

Maitur del 6

Turen gikk videre fra Bergen over fjellet.Og snø var det fortsatt mer enn nok av. Første stopp var ved Steinsdalsfossen. Den har ett fall på 46 meter og er i følge Wiki :"Fossen er en av de mes...

Strikk og annet

Her er denne rundens ferdigstrikk. En hals til baby i Dops Merino Extra Fine. Ett par sokker i samme garn som halsen. Ett par votter i samme garnet. Ett par sokker av Järbo Mellanraggi. Og...

Maitur del 5 - Fiskebrygga og båtlivet

En tur på fiskebrygga må man ha.Det var relativt rolig her nå, men det er jo ikke helt turistsesong enda heller. At de aksepterer diamanter og gull er nok ganske smart.... med tanke på prisene h...

Maitur del 4 - Fløibanen

I Bergen, om en er så heldig å ha fint vær,må en nesten ta en tur med Fløibanen.For en herlig utsikt! En får med seg mye av byen her. Og så var det å komme seg ned igjen. Det er ga...

Maitur del 3 - Bergen (2/2)

Etter en tur på Bryggen ble det en tur med Fløibanen (bilder senere).Og videre i noen smågater. Her var vi innom en skobutikk med verdens kuleste stoler. Og så fant jeg en garnbutikk jeg ...

Maitur del 3 - Bergen (1/2)

Bli med på en liten vandring i Bergen.I flott sol til og med!!! Vi gikk fra Bygarasjen forbi lille Lungegårdsvann.Her blomstrer det vakkert som alltid. Jeg hadde med litt brød til endene, m...

Maitur del 2 - Lyse kloster

Lyse kloster Siden vi var ett steinkast unna (som eiendomsmeglerne skriver), tok vi en tur innomLyse kloster. Det var mildt sagt skumle veier dit og heller dårlig med parkering. Men det var art...

Maitur del 1

Siden det ikke blir noen pinsetur i år, tok vi enliten tur nå i stedet. Sånn siden det var en ekstra fridagog allting. Vi startet turen i knallvær! Over Haukeli mot Odda. Det ble en stopp ved L...

Litt bilder hjemmefra

Mens katten sov inne på sofaen.... ......var det en nydelig solnedgang ute. Og siden dette er bilder hjemmefra, må jeg nesten vise ett nytt bilde avrhododendroen. Nå i sol. :O) Jeg har v...

Ferdigstrikket

Så har jeg da endelig fått Rhino-romper av pinnene.Strikket i Pickles sin Thin Organic Cotton. Og en liten lue fikk jeg ferdig i helga.Denne i Drops Merino Extra Fine.

Hagene blomstrer også litt

Dessverre er disse bildene tatt i overskyet vær.De er så mye flottere i sola. Disse blomstrer nå i hagen på hytta. Hjemme er den første rhododendroen i full gang.

Nok en kyststi-bit

Søndag ble det litt mer kyststi. Nå begynner jeg snart å gå tom, så andre, godeturforslag i Vestfold og Telemark må dere gjerne komme med. Det blomstrer selvagt flott enda, så det ble en del bloms...

Hvite blomster

På turene i helga tok jeg så mangeblomsterbilder at jeg samler noen av dem her.Hvite blomster er vakre. Ha en flott helg!

Litt mer av kyststien

En bit til av kyststien er nå tilbakelagt. Som dere ser går den ikke langs kysten hele veien. Men skogen er flottden også. Neptun hadde planta "gaffelen" sin her. Dette treet var trøtt og hadd...

Gråtasser på tur

Jeg sto på kjøkkenet og så tilfeldigvis ut vinduet.Se hva som dukka opp! Tre kule gråtasser på tur. Og med flagg også. Vi har ingen gråtass på gården. Bare en rødtass som ligner, men i de...

Strikket

Stuebordet mitt var litt kaotisk før langhelga.Litt ble ryddet opp i. Restegarnssokker i Viking Sportsragg. Sokker i Hakkespett. Lue i Pickles Angora. Det er jammen godt å få rydda opp li...

1. mai tur

1. mai var været topp og da må en jo bare ta en tur ut.Hurra! På jordene var det tradisjonelle 1. mai toget. Naturen hadde pynta opp langs veiene og i skogen. Fra toppen av hoppb...

Hageprosjekter

Siden jeg i grunnen har tilgang på en hel massehageplass, har jeg begynt å dyrke bittelitt grønnsaker.Plassen til tomatene er klar og planter kjøpt, men det er litt tidlig å sette dem ut enda. Men...

Ødelund gartneri har åpnet!

YESS!!!!Det er litt tidlig å plante ut de fleste plantene, men jeg bare MÅTTEinnom å sjekke hva Bjørn hadde av blomster i år.Og han skuffet virkelig ikke! Så mye flott og knallbra kvalitet på dem.E...

Baking

Siden det var langhelg, benyttet jeg anledningen til å bake litt. Solboller...fyllet ville ikke helt holde seg på plassen sin, men de smakte godt uansett. Foccacia Og grove rundstykker med m...