Første tur 2016

Så klarte jeg jammen å komme meg ut en tur i dag.
Sola forsøkte virkelig å komme seg gjennom skyene…

Men til slutt gav den opp helt. Vi så den ikke før i ettermiddag på vei ned. 
Ett liite glimt bare.

Men jeg fikk meg en deilig tur uansett jeg.
Første stopp ved bekken. Den “dødelige” som vi ikke fikk lov å leke ved som
små. Så da var vi selvsagt der hele dagen.  :O)

Noen hadde vært på trærne ved bekken.

Og på den ene stubben var det en knøttliten snegle.

Gelesoppen elsker det fuktige været vi har nå og dukker opp på stadig nye
steder.

Jeg gikk langs en annen liten bekk også.

Og ved den fant jeg dette lille treet som hadde flott plass å vokse opp på.

Maurene hadde tatt over en annen stubbe.

Dette uthuset er det ikke helt enkelt å komme inn i lenger.
Snakker om å gro ned liksom.

Og når vi snakker om å gro ned…
Dette er en gammel landbruksmaskin…. kan du ikke se det?
kikker du veldig godt etter kan du se setet og de digre hjula.

Til og med trærne gror ned.  :O)

La oss håpe på ett 2016 hvor vi kommer oss ut i naturen alle mann.
Det er det ingen som har vondt av.  
God tur!

6 kommentarer
    1. Hei og godt nytt år. Som har hatt den beste dagen, hittils i år 😉
      Jeg var på dine kanter i dag, og så den flotte, gule sola titte frem, før den forsvant igjen. Virkelig et lyspunkt i en grå Januardag.
      Jeg lekte også ved en bekk i barndommen. Datt gjennom isen på den en vinter, jeg. Helt villt.
      Ja, i år skal jeg gjøre ting jeg ikke pleier å gjøre så ofte, så i går kjøpte jeg turkopper og termos. Og i dag henta jeg turbukse mi og en fleecejakke, for nå skal Sylvia bli flink til å gå turer. Og den grønne lua må forstås bli med…….har du startet din foressten?
      Så vil jeg ønske for oss begge, at dette året vil være snill med oss….
      Klem

    2. Sylvia: Så godt å høre!

      Du er jo helt gal da. ;O)

      Det høres deilig ut. Jeg håper også på enda flere turer ut i skog og mark.
      Du får si i fra om du er på disse kanter, så kan vi ta en tur sammen. ;O)

      Jeg krysser virkelig fingrene for det ja!

      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg