Terrorister på tur

Lykketrollet og jeg skulle ta en liten harrytur før jul.
Vi ante fred og ingen fare når vi møtte tidlig opp på kaia.
Vi syntes riktignok det var litt snodig at vi havnet i borteste rad når vi var en
av de første bilene som kom…

Deretter ble vi vinket inn innenfor høye gjerder sammen med noen andre
og ble sittende leeeenge å lure på hva søren vi gjorde der? 

Etter en lang stund, kom det en kar og banket på vinduet.
Vi måtte vise billettene våre samt legitimasjon. 
Det var bare noe de måtte gjøre etter 9. november, ble vi fortalt.
Vi stussa vel litt over 9. november?? Til han kom på at det var 11. september det var.

Når han var fornøyd med at vi var oss, måtte han sjekke bagasjerommet på bilen.
Det han ikke sjekket var hva vi hadde i veskene våre. Farlige strikkepinner og saks!

Så da har vi lært at hvis noen skal bombe en båt, vil vedkommende booke seg inn under
ett annet navn og ikke sørge for å ha legitimasjon for dette navnet.
Bomben vil han oppbevare godt synlig i bagasjerommet på bilen.
Ikke under bilen, i hanskerommet el.l.

Men vi kom til slutt av sted da. Og fikk shoppet det viktigste.

På vei hjem kom vi selvfølgelig på nederste dekk og måtte opp.
Jammen en laaaaaaang trapp gitt.

Så da var det vel bare å lade opp til neste tur, Lykketrollet.  :O)

 

2 kommentarer
    1. *ler* godt oppsummert ja.. og 9 november er jammen skummel.
      og den trappen var FARLIG lang.. stønn.. men vi hadde jammen en superkos tur.
      Lader for harde livet her jeg i dag

    2. He he…… Jeg har vært med på det samme når jeg skal på fly.
      Sist gang glemte jeg å ta av skoene mine, og det pep ikke…… Ellers må man jo kle av seg halve garderoben før man går igjennom kontrollen, og bli ransaket all over.
      En gang på vei til Barcelona! var det jeg som ble stoppet hele tiden! og tatt til side! de bladde gjennom boka mi! tømte hele veska mi! full ransakelse! og veldig intrs i bildet mitt i passet. Er det noe rart at hjertet banker hver gang man skal igjennom noe sånnt? Ubehagelig.
      God tur neste gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg