Fantasy

Denne helgen har vi vært i Kiel. Det var med min kjære’s arbeidsgiver.
Og akurat som sist vi hadde en tilsvarende tur, kom vi om bord leeenge før alle andre.

De som var på arbeidstur, måtte rett på møte. Mens vi vedheng, fikk slappe av på båten.
Ikke ofte du føler du har den heeeel for deg selv.

Jeg slappa av med litt strikketøy i Donkey Pub.
Det var stille og rolig kan man si. Det samme kan sies om handlegata. 

Jeg hadde selskap da. Hunden ved minibanken.

Etterhvert fikk vi komme inn i lugarene. Og de var flotte. Og alt i minibaren var inkludert.
Det var også tykke, gode morgenkåper og tøfler til oss der. 

Vi hadde buffet til både lunsj og middag og alt i løpet av ca. 4 timer.
Man blir mett av sånt. Snakker om masse god mat!

Etterpå var det klart for show. Men først, drinker.

Og viktige diskusjoner….

Showet var bedre enn sist. Dyktige folk!

Neste dag, etter en nyyyydelig frokost, var det å komme seg i land en tur.
Og mens de andre jakta på billig pils, dro jeg frem Google-kart og jakta på garnbutikker.

Jeg traska rundt og fant 2 av 3. Ikke så ille. Men siden jeg hadde på nye sko, ble det noen vannblemmer ja.
Men den ene butikke gjorde at det var værdt det.

Det eneste seriøst teite med sjappa, er at den ikke tar kort. Så jeg fikk meg en ny runde for å finne minibank også.

Men se her inne da! De hadde alt mulig av hobby-ting der. Papir, stoffer, knapper, etc. etc.
Men her er litt av garnavdelingen.

Sånt liker vi! Jeg visste ikke helt hva jeg skulle ta med. 
Resultatet ble i allefall dette. Litt til meg og litt til Lykketrollet.

Noe sårbeint, traska jeg tilbake til båten. Med en liten stopp i spritsjappa.

På vei hjem, ble vi servert deilig 3-retters i samme restaurant som vi spiste frokost.
Den er bare lekker!

Under broen kom vi også.

Da var det bare å lade opp til ny arbeidsuke og krype opp i sofaen og rekke opp alt jeg strikka på på bussen på vei hjem.
Lese oppskrifter er feigt!

 

 

5 kommentarer
    1. TAKK for turen.. føltes nesten som jeg var der jeg og.. om enn ikke like mett *ler*
      Nye sko på garnjakt er ikke smart.. men du fikk jaktet bra *nikker*
      for en butikk.. nesten farlig gå inn der.. *nikker*
      Nå er det bare 5 dager på jobb, så venter ny ferie for deg.. Bergen here we come *ler*

    2. Enorme båter der gaten ser ut som en bygate…. Jeg har aldri vært i så stor båt og trolig kommer jeg ikke dit heller. Jeg er nemlig litt engstelig for havet og samme hvor stor båten er, er den liten i forhold til havet.
      Men det ser i alle fall ut som dere har hatt en flott opplevelse.

    3. Ho ho…jeg på en slik tur 2 ganger i 2011. Og ellers har jeg vært med noen ganger tidligere, da med mannens jobb, der vi også fikk gå ombord før de andre pga møtevirksomhet. ganske mye bedre enn å stå i en kø for å komme om bord.
      For et sted du fant med masse garn, da!!!
      Regner med du også var i garnsjappa på senteret? Er altid innom der, men jeg kjøper ikke alltid noe. Plutselig har jeg ikke anelse om hva jeg trenger, vet du, så da lar jeg være!

    4. Jeg skal til Kielbåten nå på lørdag, men da er butikkene stengt i kiel på søndag.
      Meb, skal tirsdag 31 mars også, ig da må vi innom den store butikken som gar akt.
      Lå den i gangavstand fra båten?
      Hvordan var prisene, sammenlignet m her hjemme

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg