Ferie – Dyrsku’n

Hver eneste år er vi på Dyrsku’n i Seljord. I år var mitt 40. år der oppe.
Vi hadde helt greit vær på fredag, regn hele lørdag og faktisk litt sol på søndag.
Men alle som har vært på Dyrsku’n noen ganger, vet at det kan være en sølete affere.


Bilde tatt lørdag. En del folk og en del søle.



Det var heller vått…..


Søndagen var det litt tåke, men sola dukka opp innimellom. Og det er greit når man skal studere traktorer.


Eller andre artige maskiner.


Søndag var det en del kø ved tivoli-porten.


Herren til venstre er Hägge. Han er fra sverige og lager og selger kniver.
I år kjøpte pappa en av ham. Hägge har alltid en masse artige historier på lager. Så det er verdt å stikke innom standen hans ….. hvert eneste år!


Australier på sekkepipe.


Frodo var med i år. Og her er det en liten pause ved bilene.


Og da er det skikkelig deilig å rulle seg litt.


Trine Solheim hadde utstilling i år.


Det var mye flott der. Selv om en strikka shorts, ikke helt er min greie.  :O)


Dette teppet derimot, kunne jeg godt tenkt meg. Er det ikke lekkert?


Jeg er alltid en del sammen med pappa der oppe. Så det blir en del kikking på traktorerer etc.
Her diskuteres det om denne traktoren har en eller to sylindere…..


Etter litt om og men, tror jeg de landet på en.


Maskiner som sager plank eller kløver ved skal også studeres en del.


Sildakongen var på plass i år også. Han hadde 30-års jubileum i år. Her holder han en av sine taler til folket.


Dyrskuspelet i år var nesten like bra som i fjor.


Dette er en bobil. Her har de kjørt ut ett par seksjoner på den ene siden og det samme på andre siden.


Og sjekk inngangsdøra!


Masse folk inne i fjoset også.


Det er selvsagt masse dyr på en dyrsku. Denne er stoppet ut, men er han ikke hærlig?


Denne karen veier over 1,1 tonn!!


Highland cattle er hærlige dyr og de kuleste kuene jeg vet om.


Mamman hadde et horn-problem.


Grisene var også inne i hallen.


Og lamaene….eller garn som jeg liker å kalle det.


Søte er de da.


Denne telemarkskua så ikke ut til å ville bli stilt ut…..

1 kommentar
    1. go girl *til telemarkskua* ikke så moro å bli beglodd hele tiden..
      Herlig tur dere har hatt, selv med regn.. og Jim lager
      alltid show.. hehe kreativ fyr..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg