Vogn-jekke-helg

Denne helgen skulle vi opp i vogna for å hjelpe våre gode naboer og jekke opp vogna deres. For til uka kommer Isocampene våre. Det blir skikkelig deilig å få det på plass. Nå er det bare kaos der oppe med metareialer på plattingen og partyteltet fullt av møbler.

Men se her. Vogna er nå jekka opp!

Etter en dag med jekking på lørdag, dro vi på “pub’en” og spiste middag.
De har pusset opp og bygd på siden vi var der sist (*kremt* for ett år eller noe siden).
Nå kunne vi sitte både inne og ute og spise. Vi hadde biffsnadder som var veldig bra!
Til dessert tok noen is eller svele. Og noen øl’er ble det også, på de som ikke kjørte.

Når vi satt ute etter maten fikk vi besøk.

Og så fant Odd ut at han ville ha litt mer mat. Han elsker spekemat.

Utsikten er det ikke noe å si på.

ADVARSEL! Vi har nå kommet til en tid på året hvor lynga er vakker, soppene artige og løvet flott.
Det kommer til å bli bilder av det på bloggen min.

Tyttebærene begynne å få litt farge.

Nyyyyydelig lyng.

Kongle-teppe.

Artig sopp.

Mer lyng.

Fortsatt er det veldig lite vann i Nisser. Lurer veldig på hvem som glemte å sette i proppen i våres?

Denne karen dukket opp når vi gikk tur.

Frodo elsker å være der oppe. Fra første tur om morgnen i 5-6 tiden til siste om kvelden.
Livet er hærlig virker det som.  :O)

Det aller beste er å bade og hente pinner.

Men å fange pinner når vi er i skogen, er også helt greit.

Eller rett og slett bare det å være ute…..løs.

I believe I can flyyyyyyyy……..

Denne helgen fikk jeg strikket ferdig en liten babay-kjole. Er ikke fargene hærlige?
Den er strikket i Hacho.

Jeg fikk ferdig en genser i Sublime.

Og strikket en smekke av restegarn.

Både genser og kjole trenger knapper, men jeg satser på å få de på i løpet av uka.

Ha en koz uke!

2 kommentarer
    1. ” I belive i can touch the sky”…. herlige bilder av Frodo..
      han er nok eh hakket mere hyper enn Ronja.. men ellers så er de like
      skjønne..
      Uff vognjekking er KJEDELIG men dessverre ett nødvendig onde..
      Grattis med hytte, følger spent med videre i bloggen.
      Ha en kos kveld og uke .

    2. Frodo er virkelig et lykkedyr, eller skal jeg si troll! (unnskyld Lene)
      Så flotte bilder av lyng og tyttebær. Nå kommer snart alle fargene tilbake, og det er det fine ved høsten, synes jeg. Og den god luften.
      Den larva må du ikke tråkke på altså, for vi hadde en sånn i kjelleren en gang, som mannen tråkka på, og det stinket no helt inn i granskauen…..og jeg kan nesten kjenne eimen der ennå.
      Jammen har vi ikke samme garnet gitt! Skjerf gidder jeg ikke strikke, som du gjør, men det blir nok til en vest, jeg har funnet en oppskrift på (håper bare jeg har garn nok……..man kjøper alltid litt for lite, hrmf…) men den som setter igang får nå se….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg