Kiel-tur

I helga tok vi en langhelg og dro til Kiel.
 
Her er bussen vi tok innover.

På første og eneste stopp, fant jeg noe som du skulle hatt i hagen Lykketrollet!

Jeg var med som følge på denne turen. Min kjære skulle “jobbe”.
Fordelen med det var at vi kom inn på båten med en gang vi kom til Oslo. For de skulle ha første møte med en gang.
Ingen køer på den tiden nei. Det var utrolig deilig!
Vi som var følger fikk komme inn og vente på båten.
Og det var ikke akkurat vanskelig å finne ett sted å sitte. F. eks. i baren på dekk 15.

Handlegatene om bord var heller ikke fulle akkurat.

Etter møtet var det en nydelig buffe-lunsj, litt fritid og så var det tid for show!

Jeg husker ikke helt samtalen her. Men noe sånt som ……”mannen min har såååå stor”.
Bare tuller. He, he!

Senen før showet begynte. Det var ikke lov til å ta bilder under showet.

Etter showet var det buffe-middag. At det er mulig å stappe i seg så mye mat!

Noen bilder utover kvelden tok jeg ikke. Og det er det nok flere som er glade for tenker jeg.  :O)

Neste morgen var det å få seg en deilig frokost. Før turen gikk i land.
Det er en gangbro mellom fergekaia og byen og den var selvsagt oppe når vi skulle til byen.

Og for noen ble det litt lenge å vente før den gikk ned igjen. Så da var det bare å få seg en øl i ventetiden.
Det var tross alt snakk om flere minutter!

Det var ikke så mye jeg skulle kikke etter i byen denne gangen. Etter å ha tatt ut noen Euro, dro jeg innom de sportsbutikkene jeg fant. INGEN hadde Zumba-utstyr! Er det mulig??
Men jeg fikk tak i litt småsnadder i den faste garnbutikken da.

Og siden det var en eller annen form for festival i byen, tok jeg en runde og kikket litt på alle bodene.
Det var egne boder for øl, hvitvin, rødvin, pølser (0,5 meter lange), drinker, bakevarer, klær, grilla skinker, whisky, sjokolade etc. etc. Her er noen veldig få av dem.

Ja, og de hadde selvsagt ett tivoli.

Det var en masse store og små båter i Kiel denne helgen.

Ja, jeg mente andre enn fergene altså.  :O)

Når vi kom ombord i båten igjen, ble vi delt inn i grupper. Nå måtte vi følger også være med å “jobbe”. Det var quiz-time!
Og engasjementet var stort…..

Etter quiz og en liten hvil. Var det tid for en deilig middag. Laks, biff og brownie. Nyyyydelig!

Etter dette var det opp til hver enkelt hva de ville.

Siden jeg liker drager, rustninger etc. Må jeg bare vise dere litt fra nattklubben. Jeg synes den er utrolig stilig.
Bare synd en ikke får med alt på bilder!

Noe strikketid ble det også. Noe ble strikket videre på og noe nytt ble påbegynt. Men det dukker opp her senere.

Ha en fin søndagskveld og lad opp til en ny uke!

Må bare vise dere en flott gave jeg fikk av Lykketrollet rett før reisen.
En nyyyydelig vinkork i glass og metall. Den var pakke fint inn, men jeg hadde jo ikke tid til å ta bilde før jeg pakket opp!

Er den ikke stilig? Og veldig meg i fargene!
Tuuuusen takk!

2 kommentarer
    1. wow… herlig tur ser det ut som.. og så flittig du er med kamera..
      må være flinkere jeg også..
      Kul tur.. håper bare det ikke blåset like ille hos dere som det gjorde her..
      *svish*
      DUmme butikker som ikke hadde zumba utstyr,, går det an..
      vel tydeligvis.. godt du fant garnlangeren din..*nikker* det trøster jo litt
      da…
      Godt gaven falt i smak. viktig at vinkorken mathcher fargesmaken ..

    2. Heisann
      Har ikke du reist nok i det siste??? Nå får du jobbe litt også…..hi hi
      jeg har vært med på Kielbåten 2 ganger, med jobben til min mann, og det er jo luxus å komme tidlig inn og alt er betalt på forhånd.
      Om et år feirer faren min med rundt tall, og det var snakk om en Kiel-tur. jeg gleder meg alt!!! Jippiii
      Godt å se du fikk vært inne i garnbutikken, da. men så flott den var blitt. Da jeg var der sist lå alt i esker, stabler på stabler.
      Nettbutikk sier du? Så spennende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg