Little sister dress og andre helge-oppdateringer

Seint fredag kveld fikk jeg ferdig min Little Sister Dress.
Den er strikket i Sterk og ble vel skikkelig julefin vel? Sterk er ett nydelig garn å strikke med.
Kjolen er ikke blokket enda, men her er i allefall bildet.

littlesisterdress

Da var Levina-sjalet ferdig strikket. Fortsatt skal tråder festes, perler tres og kant hekles. Men det er i det minste ferdig så langt.
Men jeg må da ha gjordt noe fundamentalt feil??
Jeg har brukt under 3 hesper på sjalet. Andre har brukt over 4?
Det blir fortsatt en OK størrelse på det, men hva er feil?
Jeg begynte med de anbefalte 300 maskene. Og det er jeg veldig sikker på at det var.
Talte over 6 ganger før jeg begynte å strikke. Rare greier.

levinasjal

På lørdag var jeg en liten tur innom Plantasjen for å kjøpe blomster til bestemor som hadde bursdag.
Og der fant jeg noe jeg bare MÅTTE kjøpe til meg selv også.
Ett nyyyydelig, mykt og varmt juleteppe.

juleteppe

Det skal ikke taes i bruk før jeg pynter til jul i kjellerstua. Fare for at det må bli veldig snart.  :O)

3 kommentarer
    1. Jeg bøyer meg i støvet hvor kjap du er med pienne.
      Både kjolen og sjale er rå lekkert.
      Fargen på sjale er jo bare herlig.

    2. Var det ikke 350 masker da??? bare spør, jeg! Og jeg ser at du heller ikke fellte sånn vi SKAL felle, for å få et snippsjal. Men uansett, sjalet er bare så herlig. jeg bruker mitt nesten hele tiden!
      Den kjolen var skjønn!!!!(dressen også)
      Og det ser ut som om dere koste dere masse hos Lykketrollet i går, mens vi var på en annen strikkecafe, he he
      I kveld er jeg så trøtt, at jeg har skippet ridningen for å være hjemme for å slappe av i joggebuksa. Og siden snuppa er syk, er det nok best at mamma er hjemme, ja!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg