Rauland 2009

Hvert år har pappa, gubben, bikkjene og jeg en uke på en hytte på Rauland.
Vi går på ski (langrenn), spiser alt for mye god mat og slapper av.
Her er ett veldig kort referat fra årets tur :

Fredag
Vi kjørte opp rett etter jobb. Ja, etter å ha stappa bilene fulle av alt man kan komme til å trenge. Og helt sikkert noe man ikke trenger og så har jeg som regel glemt ett eller annet.
Vi fikk pakka ut, fyrt opp i hytta og jeg fikk strikka påskekluten til mysteriestrikk.
kaninklut
Ser dere den søte harepusen?

Det var ikke alltid lett for meg å finne ett ledig sted å sove…..
soverom

Lørdag
Etter vår standard frokost bestående av stekte egg, bacon og nystekte rundstykker, gikk gutta ut på skitur.
Siden jeg (som vanlig) hadde glemt noe, tok jeg på meg gode sko og gikk ned til sentrum for å kjøpe det.
Bakken ned er det ikke noe problem å gå. Opp igjen….vel jeg skal ikke si noe om det her….blir for mange sensurerte ord.
Må vel legges til at jeg hadde 3 l brus, aviser, bakepapir, etc. i sekken på vei opp……å ja….og ett oppskriftshefte og litt garn da…….*kremt*
Fikk i det minste strikket denne lua fra heftet. Er strikket i Smart.
blalue

Søndag
Dette var en dag vi våknet til sol og ikke ett vindpust!
Og jeg og pappa tok en tidlig skitur, mens gubben slappa av og passa på bikkjene.
braloype
Løypene var helt RÅ og det var bare deilig å være ute å gå.
Får vel nevne at jeg i en bakke med sving, klarte å rause ut av løypa og rett ut i en bekk.
Heldigvis var det ikke noe vann i den akkurat da. *kremt* Noe med at man burde gå på ski oftere enn en uke i året eller??
sski
Men både jeg og alt av utstyr overlevde fallet.  *glise*

Pappa og gubben tok en lengre tur når vi kom tilbake til hytta, så jeg fikk tid til litt strikking.
Denne dagen strikka jeg votter i Hacho. Skulle være herrestørrelse i følge noen på Ravelry, men nope. Dette er damevotter ja!
gravokvott

Mandag
I dag blåste det så mye at vi trodde hytta skulle forsvinne.
Vi droppa skia alle sammen. Kjørte i steden en tur og kikka på flotte skianlegg og enda flottere (og dyre) hytter.
Strikka en lue i Smart som i følge oppskriften skulle strikkes i Sisu.
Oppskriften sa 2-4 år. Men det er en fin, baggy lue som passer til meg. Artig det der med å bytte ut garn gitt!
lillalue

*kremt*
Må vel vise dette også vel?
opprekklue
Var nesten ferdig med lua og oppdaget at jeg hadde strikka feil på noe av mønsteret.
Jeg kan jo ikke leve med det, så det var bare å rekke opp….masse!! *grrrrrrr*
Skal ikke strikking være avslappende??

Tirsdag
Hadde en skitur i flott vær, en del vind og sykt bakglatte ski. Eneste måten å komme seg fremover på var å dra seg frem med armene. Forsøkte du bruke beina, gikk man enten på trynet (unngikk det) eller sklei 2 meter bakover.
Men det var diggers vær da!
skimmose
Og som dere ser, var det litt av hvert i løypene også. Kvister, mose, barnåler etc.
Takket være all vinden dagen før. Hadde ikke på klister denne dagen. Noe jeg sikkert burde hatt. Så hadde ikke skiene vært så bakglatte. På den andre siden slapp jeg å dra med meg ett middels grantre med mose hjem.

Denne dagen ble det sokker av garnet jeg fikk av Itzma.
sokkersis

Ett lite bilde fra strikkekroken min på hytta.
strikkekrok

Alle slapper godt av på hytta.
sloving

Onsdag
Atter en dag med sol og lite vind!
Tok meg en tur ut på ski igjen og kosa meg godt! Ikke fult så bakglatt i dag.
Jada, tok på klister! Og forsøkte holde meg mest mulig utenom spora. For å slippe juledekorasjoner under skia.
saski

Siden jeg skal forsøke å bruke litt restegarn, ble det babyvotter i dag.
grabarvott

Torsdag
Har vel glemt å fortelle om de 4-beinte gutta så langt.
Vel, de koser seg veldig på disse turene.
chicocno
Chico ruller seg i snøen og tar det med ro.

frodoactio
Frodo vil gjerne ha litt mer action!
Men han kan sitte stille også. Noen ganger i allefall.
frodobjork

Uansett hadde vi nok en flott dag. Litt vått i løypene, men det er vel ikke annet å vente når det smelter over 20 cm snø på 2 dager?? Hadde uansett en flott skitur igjen.
Og på kvelden fikk jeg strikka meg ei høne. Takker masse for garnet Lykketrollet!
hone
Den venter nå på å bli tovet og få sydd på øyne.

Fredag
Vel, dessverre på tide å rote seg hjemover igjen. *sukk*
Skikkelig deilig vær i dag også.
Se bare på utsikten fra hytta.
utsikt

Gutta er klare for hjemtur.
guttaibil

Er alltid litt styr å få pakka alt ned igjen, vaska ned hytta og være sikkert på at man ikke har glemt noe.
Men vi kjørte hjem i ett nydelig vær i allefall.

Og jeg fikk ferdig disse.
josasokker

Nå skal alt pakkes ut her hjemme, masser av tøy skal vaskes og det skal pakkes til påsketur.
Må bare få tid til å jobbe noen dager først også.  :O)

GOD HELG!!!!!

2 kommentarer
    1. WOW, dere har skikkelig kost dere. Imponert at det bare var ett fall jeg da, jeg har en tendens til å ligge mer i snøen enn oppå jeg da.. kanskje derfor jeg ikke liker å gå på ski.. ?

      Masse fint du har strikket, digga sokkene og lua. Jeg har ikke strikket en maske siden jeg ble ferdig med fa(e)na Kofta..

      Kos deg masse på jobb, og god tur etter oss oppover. Satser på sol solog sol.. hihi

    2. Så flott tur dere har hatt, deilig hytte og nydelig vær…og du har jo fått strikket sjokk masse da…herregud…flink er du.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg